Moje tvorba projektu k diplomové práci a co bude dál

Po úspěšně absolvovaném předmětu druhého semináře k diplomové práci II: Struktura projektu bylo naším úkolem zpracovat projekt k diplomové práci. A musím sama za sebe říct, že se mi tento projekt psal velmi dobře, poněvadž jsem už měla z prvního diplomového semináře celkem detailně nastavený postup práce a do toho projektu jsem to už jen dala do náležité formy. Jedinou věcí, kterou jsem si musela navrhnout, byl výběr vhodného designu výzkumu aneb přesný postup toho, jak budu výzkum realizovat. Tento designový postup jsem konzultovala ještě pouze s garantem edtechové profilace nikoli s budoucím vedoucím mé diplomové práce, poněvadž jsem ještě přesně nevěděla, kdo se v této problematice informačního vzdělávání se zaměřením na pedagogický a psychologický aspekt nejvíce hodí. To jsem zjistila jednak až při rešerši jiných diplomových prací zpracovávající podobná témata, kde byl u všech prací na téma informační gramotnost uvedena ta samá vedoucí, a jednak jsem to zjistila po absolvování jednoho předmětu z edtechové profilace designu vzdělávacího procesu.

Nyní už mám ukotvené téma diplomové práce a to je Výzkum kompetence hodnocení informací u VŠ studentů s poruchou autistického spektra, kde jsem zjistila, že napříč celou Masarykovou univerzitou je přibližně 30 studentů, kteří mají ve svých záznamech diagnózu PAS, což je dobrý začátek, poněvadž pro svůj kvalitativní výzkum budu potřebovat optimálně tak 5 – 10 studentů. Dále díky projektu jsem si určila přesný časový harmonogram výzkumu, kdy si napřed vytvořím teoretický základ pro realizaci hloubkových rozhovorů počínaje úvodním dotazníkem, který rozešlu všem studentům s PAS prostřednictvím střediska Teiresias začátkem října podzimního semestru a v průběhu října a listopadu začnu pak s rozhovory. Podle mě je to ideální doba, kdy studenti už nejsou tolik zmatení na začátku semestru a zároveň se ještě nemusí učit na zkoušky. No a v dalším jarním semestru už začnu se zpracováním již získaných dat a ke tvorbě patřičných závěrů.

Na závěr tohoto příspěvku musím říct, že mám skutečně ze svého projektu radost, že jsem jej dala do náležité formy a teď mě čeká ta nejtěžší část, které se nejvíce obávám a to jsou plánované rozhovory s respondenty, ale věřím tomu, že to s pomocí už mého vedoucího práce v pořádku uskutečním, poněvadž u tvorby projektu jsem ještě nepotřebovala tolik poradit, ale v této třetí fázi budu potřebovat už více poradit. Z toho důvodu jsem ráda, že už mám přiděleného svého vedoucího práce, který do dané problematiky více vidí než můj pouhý konzultant.

Napsat komentář

Website Powered by WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít