Exkurze do Národní knihovny v Praze 2022

V rámci tohoto příspěvku jsem se rozhodla popsat svůj zážitek z exkurze Národní knihovny v Praze, kterou organizovala katedra KISKu dne 7. prosince v podzimním semestru 2022 a to v rámci designového workshopu pro navržení haly NK. Já jsem to ale z osobního hlediska vnímala pouze jako exkurzi, poněvadž jsem se od bakalářského studia na KISKu nezúčastnila žádných exkurzí do knihoven a navíc v Národní knihovně jsem ještě nikdy předtím nebyla a velmi jsem se tam chtěla podívat, poněvadž jsme se samozřejmě o ní během studia zmínili a já jsem ani nevěděla, jak to tam vypadá. 🙂 Tak jsem až v magisterském studiu dostala tuto příležitost se tam konečně podívat.

Moje postřehy

Celkově mě velmi zaujalo, jak tradičně byla celá knihovna koncipovaná, poněvadž jsem byla zvyklá na moderní design jako např. u Moravské zemské knihovny. Konkrétně jsem až v NK mohla na vlastní oči vidět ve vstupní hale, jak vypadala knihovna lístkových katalogů, kterou jsem předtím ještě nikdy neviděla, poněvadž je to už spíš rarita. Dále mě velmi zaujala jedna zdejší hlavní studovna, která ve mě zanechala až zastrašující dojem, kde bych se já osobně nikdy nešla učit, poněvadž to na mě působilo velice přísně v souvislosti s interiérovým rozložením stolů na úkor komfortu, které ve mě evokovaly striktní řád a disciplínu v negativním slova smyslu. Pro někoho to může připadat jako motivační, ale pro mě opravdu ne, poněvadž spíše preferuji moderní design s pohodlným zázemím. Na druhou stranu měla zdejší studovna nádherně vyzdobenou malbu v impozantním stylu, která alespoň vykompenzovala tento celkově přísný dojem studovny. Naštěstí ostatní studovny, které jsme mohli v rámci exkurze vidět, tak už byly navrženy v běžném interiérovém stylu. Níže přikládám své fotografie, které jsem pořídila z exkurze pro názornou představu, kde jsem kromě vstupní haly a studovny zdokumentovala i zdejší vnitřní atrium, které na mě působilo velmi uklidňujícím dojmem.

Celkově tuto exkurzi hodnotím velmi pozitivně a přínosně, kde jsem aspoň mohla vidět, jak to v Národní knihovně funguje.

Napsat komentář

Website Powered by WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít