Tutorkou v rámci předmětu bloku expertů aneb závěrečná reflexe

V tomto příspěvku chci reflektovat svou prvotní zkušenost v roli tutorky v rámci předmětu ISKM29 bloku expertů. Jedná se o mou jedinou závěrečnou reflexi v tomto semestru, poněvadž mám již všechny předměty úspěšně absolvované a už mi v tomto posledním semestru zbýval absolvovat tento poslední předmět. Původně jsem neplánovala být v roli tutorky, poněvadž jsem chtěla ještě pravidelně každý týden chodit na přednášky a vytvořit si dva digitální artefakty. A nyní na konci semestru jsem za tuto zkušenost velmi vděčná, poněvadž jsem si mohla opět vyzkoušet něco nového a navíc se mi tato zkušenost hodila i do mé EdTech profilace. Vyhovovalo mi to i z časových důvodů, poněvadž jsem nemusela být aktivně přítomná na přednáškách a mohla jsem si v klidu dokončit svoji diplomovou práci.

Co bylo mým úkolem?

A nyní už přejdu co bylo konkrétně mým úkolem. Já jsem dostala za úkol psát zpětné vazby na digitální artefakty k jednotlivým přednáškám bakalářským studentům, kteří měli zapsaný předmět blok expertů. A pak na konci semestru jsem u studentů zkontrolovala kritéria pro splnění požadavků na ukončení předmětu.

Co mi tato zkušenost přinesla?

Tato zkušenost mi přinesla zcela opačný pohled na celkový průběh předmětu, než je pohled studenta, poněvadž jsem se mohla podílet na samotném průběhu předmětu z pohledu tutorky. Navíc jsem si mohla vyzkoušet, jaké je uživatelské rozhraní informačního systému MU z pohledu učitele, kde jsem psala zpětné vazby do poznámkových bloků studentů. Zároveň jsem si uvědomila tu zodpovědnost poskytnout konstruktivní zpětnou vazbu, aby si z toho studenti odnesli to, co potřebují a abych je dobře motivovala k jednotlivým nedostatkům, které byly potřeba zlepšit. To mi skutečně dalo velkou zkušenost i z toho důvodu, že chci směřovat pedagogickou cestou.

Co mi naopak činilo problém?

Ze začátku jsem úplně nevěděla, jak správně formulovat konstruktivní zpětnou vazbu. S tím mi velmi pomohl jeden článek publikovaný na webu KISKu zde: https://kisk.phil.muni.cz/onlinetutoring/clanky/struktura-zpetne-vazby, kde to bylo vše výstižně popsáno. V rámci první přednášky na téma virtuální reality jsem se cítila trochu nejistá u psaní prvních zpětných vazeb, ale pak u následujících přednáškách pro mě už byla tvorba zpětných vazeb větší samozřejmostí, poněvadž jsem už přesně věděla jak začít, čím začít a kde skončit. Na začátku mi ještě dělalo problém nepříliš přehledné uživatelské rozhraní z pohledu učitele, kde mi jednotlivé položky přišly nevýrazně uspořádané a snadno přehlédnutelné např. tlačítko uložit, které jsem využila vždy ke ukládání zpětných vazeb, tak nebylo dostatečně viditelné.

Závěrečné zhodnocení

Celkově jsem velmi vděčná za tuto příležitost, která se hodila do mého posledního semestru, kde jsem nemusela opět vytvářet digitální artefakty, poněvadž jsem v rámci celého studia vytvořila už několik digitálních artefaktů k různým předmětům. Z toho důvodu jsem ráda, že jsem získala zase jiné zkušenosti.

1 komentář: „Tutorkou v rámci předmětu bloku expertů aneb závěrečná reflexe

Add yours

Napsat komentář

Website Powered by WordPress.com.

Nahoru ↑

Design a site like this with WordPress.com
Začít